Wrzesień 2019

PDF Drukuj Email
51 odslon

7 dni Westerplatte

Sygnatura: G 705

1 września 1939 r. o godzinie 04:48 pancernik szkolny Schleswig-Holstein rozpoczął ostrzał Wojskowej Składnicy Tranzytowej na Westerplatte. Wydarzenie to przyjmuje się symbolicznie za początek II Wojny Światowej. Polska załoga licząca ok. 235 obrońców przez siedem dni stawiała mężnie czoło przeważającym siłom wroga. "7 dni Westerplatte" to wojenna gra kooperacyjna. Gracze wcielają się w bohaterskich obrońców Składnicy i współdziałając ze sobą, wspólnie starają się stawić czoła samej grze. Naloty Stukasów, ostrzał z pancernika i haubic oraz atak jednostek lądowych stanowią nie lada zagrożenie dla polskiej placówki. Czy uda się Wam, zgodnie z historią, wytrwać 7 dni na posterunku, czy też wcześniej ulegniecie pod naporem wroga?

 

 

 


Amfetamina

Sygnatura: DVD 3648

„Nudne filmiki o narkotykach", z których czwarty odcinek nosi tytuł "Amfetamina", to projekt skierowany do młodzieży. Został on zrealizowany w myśl zasady "bawi i uczy". Współczesna młodzież żyje w świecie natłoku przekazu multimedialnego, co sprawia, że coraz trudniej jest zdobyć uwagę młodych ludzi, gdy chce się im przekazać poważne treści. Postanowiliśmy zmierzyć się z tymi problemami komunikacyjnymi poprzez stworzenie serii krótkich, zabawnych filmów, które w sposób jasny, zwięzły i ciekawy ukazują fakty dotyczące zagrożeń związanych z używaniem środków psychoaktywnych i konsekwencjami takiego postępowania. Film został tak skonstruowany, by być dobrą podstawą do dyskusji z młodzieżą w szkole.

 

 

 


Historia Lublina

Sygnatura: G 778

„Historia Lublina” to gra karciana dla całej rodziny, dzięki której kreatywnie spędzicie czas i poznacie dzieje jednego z najważniejszych polskich miast Lublina. Podczas rozgrywki zadaniem graczy będzie układanie kart wydarzeń w kolejności chronologicznej gracz, który zrobi to najlepiej, wygra ! W trakcie partii każdy gracz będzie miał do dyspozycji karty akcji, dzięki którym będzie mógł przeszkadzać innym graczom oraz przybliżyć siebie do zwycięstwa. Odpowiednie wykorzystanie tych kart przyniesie Wam przewagę nawet wtedy, gdy nie znacie dobrze dziejów Lublina i Polski.

 

 

 

 

 

 


Karty pracy na koncentrację : edukacja przedszkolna

Sygnatura: G 775

Publikacja zawiera 100 kart pracy z ćwiczeniami na koncentrację. Koncentracja to umiejętność, którą powinno posiadać każde dziecko. Bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć w różnego rodzaju zajęciach. Ważne jest więc, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy z koncentracją, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. Zadania znajdujące się w tej publikacji zostały przygotowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. Opierają się na materiale obrazkowym. Wykorzystane ilustracje w przeważającej części są kolorowe, dzięki czemu karty będą bardziej atrakcyjne dla dzieci.

 

 

 

 

 

 


Dźwięki świata dziecka : zagadki obrazkowo-dźwiękowe

Sygnatura: G 747

To pozycja przeznaczona dla najmłodszych dzieci, które dzięki niej udoskonalą swoje zdolności słuchowe i będą się wspaniale bawić. Każda zagadka składa się ze ścieżki dźwiękowej oraz karty ze zdjęciami. Jedna zagadka to trzy dźwięki. Zadaniem dziecka jest ułożenie fotografii w takiej samej kolejności, w jakiej usłyszało odgłosy. W publikacji znajduje się 20 zagadek. Dotyczą one dźwięków znanych i bliskich dziecku; takich, które słyszy ono bardzo często. Są to na przykład odgłosy zabawy, urządzeń domowych (także komputera i komórki), codziennych czynności, miejsc, w których dzieci często bywają.

 

 

 

 

 



Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju

Sygnatura: DT 1250

W książce przedstawiono przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.

 

 

 

 

 

 

 


Mówik memory  : jesień.

Sygnatura: G 768

Gra dydaktyczna do utrwalania symboli i pojęć z zakresu tematu "Jesień".

 

 

 


Pan gospodarz

Sygnatura: G 777

"Pan gospodarz" to wesoła gra, w której liczy się skupienie, dobra pamięć i spostrzegawczość. Podczas zabawy dzieją się różne rzeczy zapamiętywanie, zamykanie oczu, doszukiwanie co się zmieniło to wszystko jest po prostu ciekawe i sprawia, że uczestnicy się nie nudzą. Celem jest poprawne rozpoznawanie położenia kart przedstawiających zwierzęta gospodarskie.

 


Coco

Sygnatura: DVD 3582

Dwunastoletni meksykański chłopiec imieniem Miguel pragnie zgłębić tajemnice rodzinnej legendy.

 

 

 

 

 

 

 

 


Mała stopa

Sygnatura: DVD 3679

„Mała Stopa” to szalona opowieść dla całej rodziny o przyjaźni, odwadze i radości odkrywania. Zobacz legendę o yeti z zupełnie nowej perspektywy. Pewnego dnia młody yeti Migo znajduje stworzenie, które jego zdaniem nie istnieje - człowieka. Wieści o małej stopie o imieniu Percy sieją zamęt w spokojnej społeczności yeti, której członkowie zaczynają się zastanawiać, co jeszcze może istnieć w wielkim świecie poza ich zaśnieżoną wioską.

 

 

 

 

 

 
free pokereverest poker revie

Internetowy Konkurs Matematyczny "2+1"

2+1

Konkursu na prezentację multimedialną ... Moniuszko

konkursu na prezentację multimedialną „Znam, wiem, lubię … Stanisław Moniuszko”

„Z książką na start”

„Z książką na start”

LEKTURY SZKOLNE

Oferta dla szkół i przedszkoli

Biblioterapeutyczny Kramik

Konkursy przedmiotowe 2019/2020

Edukacja filmowa w szkole

BiblioGratka

ACADEMICA

IBUK

Nowości Książki

Nowości multimedialne

CZYTAK

lubelskie.pl

Copyright © 2019 Biblioteka Pedagogiczna w Białej Podlaskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.