Pażdziernik 2019 PDF Drukuj Email

Dwie strony medalu : bajki edukacyjno-integracyjne

Sygnatura: DT 1275

Dwie strony medalu to edukacyjno-integracyjne bajki opowiadające o niepełnosprawnych sportowcach, którzy mimo napotykanych trudności robią to, co kochają, co sprawia im radość - uprawiają sport. Każda z 33 bajek zawartych w niniejszej publikacji przedstawia sportowca lub grupę sportowców uprawiających inną dyscyplinę sportu, w której w rzeczywistości możemy dostrzec poza zupełnie zdrowymi ludźmi również tych nie w pełni sprawnych. Bajki pokazują, że jeśli czegoś się naprawdę chce, to zawsze można to osiągnąć nawet będąc osobą słabszą czy też niepełnosprawną. Celem opowiadań jest także obudzenie świadomości społecznej oraz wpływ rozwojowy, edukacyjny i psychologiczny na dzieci, młodzież oraz dorosłych.

 

 

 

 

 


 

Piękna i bestia

Sygnatura: DVD 3381

Bella gotowa jest zamieszkać w zamku potwora, aby ratować ojca. Z czasem między dziewczyną a bestią zaczyna rodzić się uczucie. Jednocześnie o rękę Belli zabiega przystojny myśliwy Gaston.

 

 

 

 

 

 

 


 

Osobliwy dom pani Peregrine

Sygnatura: DVD 3434

Jakub przyjeżdża na tajemniczą wyspę, by odkryć prawdę o dziwnym domu, w którym mieszkał jego dziadek.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Gnomy rozrabiają

Sygnatura: DVD 3584

Chloe przeprowadza się wraz z mamą do nowego miasta. Dom, w którym mieszka skrywa pewną tajemnicę - kolekcja krasnali ogrodowych okazuję się być grupą legendarnych strażników.

 

 

 

 

 

 

 


Smutno mi, chociaż nie wiem czemu : depresja, nerwice, lęki u młodych ludzi

 

Sygnatura: DVD 3686

Lęk i smutek są to uczucia, z którymi młodzi ludzie mają do czynienia na co dzień. Niestety różne czynniki oraz okoliczności mogą sprawić, że przekształcą się w stany lękowe, nerwice, a nawet w depresję. Film stanowi próbę dostarczenia wiedzy na temat depresji, zagrożeń z nią związanych (również w kontekście substancji psychoaktywnych) oraz działań profilaktycznych, które mogą zapobiegać zachorowaniu. Został zrealizowany w konwencji filmu popularnonaukowego.

 

 

 

 

 

 


 

Rodzina na piątkę

Sygnatura: DVD 3693

Płyta zawiera pięć filmów:  „Więcej niż ciało” (Film o akceptacji swojego wyglądu i trosce o swój integralny rozwój.) ; „Partycja” (Ważny jest porządek otoczenia, ale liczy się również uporządkowany umysł - jak partycja dysku. Im jaśniej i czyściej, tym łatwiej pozbierać myśli.) ; „Z głową w chmurach” (Duchowe przeżycia odmieniają i kreują osobowość człowieka. Sztuka i muzyka odrywają nas od codzienności.) ; „Martwa cisza” (Poczucie bezpieczeństwa zależy od dobrej atmosfery w rodzinie, której pragną również dzieci.) ; „Sami w domu” (Konflikty, napięcia i nieporozumienia wśród rodzeństwa. Film o tym, jak nauczyć się wzajemnej akceptacji i kompromisów.)

 

 

 

 

 

 


Co się dubluje? czego brakuje? : pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek szumiących

Sygnatura: G 707

"Co się dubluje? Czego brakuje?"  to sprawdzona pomoc logopedyczna, która ma na celu uatrakcyjnić ćwiczenia artykulacyjne. W zestawie znajdują się łącznie 152 karty, dzięki którym dzieci ćwiczą wymowę głosek: [sz], [ż], [cz] oraz [dż] w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz grupach spółgłoskowych. Zestaw ćwiczeń ma za zadanie nie tylko pomóc w ćwiczeniach artykulacyjnych, ale również w usprawnianiu czytania, analizy i syntezy wzrokowej oraz koncentracji.

 

 

 

 

 

 

 


Jak powstała Warszawa  : bawiąc się poznajemy stolicę Polski

Sygnatura: G 751

Zamieszczone materiały w postaci gry planszowej, tras spacerowych, warszawskich legend ("Legenda o Warszu i Sawie", Legenda o Warszawskiej Syrence) krzyżówki, modelu samochodu w ciekawy sposób przybliżą największe miasto Polski.

 

 

 

 


 

Legendy Lubelskie

Sygnatura: G 779

W grze "Legendy Lubelskie" celem uczestników jest odkrycie 9 legend związanych z Lublinem. W trakcie rozgrywki konkurują oni ze sobą, uczestnicząc w wyścigu o tytuł Odkrywcy Lublina. Gra kończy się w momencie, kiedy zostaną odkryte wszystkie informacje o ostatniej z legend. Następnie uczestnicy podliczają zdobyte punkty. Ten, który zdobył ich najwięcej dzięki poznawaniu informacji o kolejnych legendach zostaje zwycięzcą. Poznane lubelskie legendy to: "Jednodniowy król", "Piękna złotniczanka", "Boczarski na młynie", "Sen Leszka Czarnego", "Drzewo Krzyża Św.", "Podanie o ojcu Ruszlu", "Sąd diabelski", "Kamień nieszczęścia", "Duch Lutowskiego".

 

 

 


 

4 pory roku : zestaw zabaw

Sygnatura: G 461

"4 pory roku" - to zestaw zabaw, który pomoże poznać wszystkie pory roku i ich symbole. Zmiany w przyrodzie, jakie zachodzą przez cały rok przedstawione zostały na 24 klockach ze specjalną warstwą dotykową. 14 pomysłowych zabaw oraz zagadki-rymowanki zapewnią dziecku wspaniałą zabawę i jednocześnie pomogą zdobyć nowe umiejętności.  Godna rekomendacji jest  zabawa w szyfrowanie - tajemnicze kropki - na ramce obok cyfry znajdują się wypukłe kropki. Jest to alfabet brajla, którym posługują się osoby niewidome. Można użyć go do szyfrowania, czyli przekazania komuś tajnej wiadomości.

 

 

 

 

 


Strona 2 z 11
free pokereverest poker revie

Internetowy Konkurs Matematyczny "2+1"

2+1

Konkursu na prezentację multimedialną ... Moniuszko

konkursu na prezentację multimedialną „Znam, wiem, lubię … Stanisław Moniuszko”

„Z książką na start”

„Z książką na start”

LEKTURY SZKOLNE

Oferta dla szkół i przedszkoli

Biblioterapeutyczny Kramik

Konkursy przedmiotowe 2019/2020

Edukacja filmowa w szkole

BiblioGratka

ACADEMICA

IBUK

Nowości Książki

Nowości multimedialne

CZYTAK

lubelskie.pl

Copyright © 2019 Biblioteka Pedagogiczna w Białej Podlaskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.